maandag 30 januari 2012

Duitse radiogolven?

Ik heb hier in de keuken een radiogestuurde klok en digitale thermometer staan, nog meegebracht uit Belgiƫ. Dat geweldige apparaat is draadloos verbonden met een sensor die op ons terras hangt en ons nauwkeurig op de hoogte houdt van buitentemperatuur.

Een ander leukigheidje dat ik me herinner van gebruik in Belgie is dat het uur altijd tot op de seconde correct blijft omdat de klok radiogestuurd wordt vanuit Frankfurt, in een straal van ongeveer 1.500 km.

Waarom vertel ik dit allemaal? Wel, sinds een paar dagen geeft de klok steevast Belgische tijd aan. Ook al corrigeer ik steeds weer naar Canadees-Atlantische tijd, het ding reset naar Duitse atoomtijd. Reiken die radiogolven dan zover of is er iets anders aan de hand? Iemand??

1 opmerking: