vrijdag 7 december 2012

Brandweertje spelen

Het is al een traditie sinds Gemma en Fran oud genoeg waren om naar verhaaltjes te luisteren: elke avond voor het slapen gaan wordt er een verhaaltje voorgelezen uit het Jip & Janneke verhalenboek. Het ding heeft een transatlantische verhuis meegemaakt en begint enige slijtage te vertonen, maar de verhalen zelf zijn tijdloos. Een specifieke pagina inspireerde onze kinderen gisteren om het verhaaltje na te spelen.
Eerst de prent uit het boek met daaronder de interpretatie door Gemma en Fran.


1 opmerking:

  1. Dag Lode

    Ik zag net dat je me volgde op Twitter. Ik ben eigenlijk helemaal geen Twitteraar (ooit een account geopend omdat "men" zei dat een mens dat moet hebben tegenwoordig...) en reageer er haast nooit op. Maar deze keer was er toch iets waardoor ik op het knopje van je blog klikte.
    Toen kwam ik Jip & Janneke tegen :-) Die twee kunnen bij mij nog altijd een potje breken.
    Net zoals jullie kinderen, is mijn zoon ermee opgegroeid. Er kwam geen slapen aan te pas als er geen Jip & Janneke verhaal werd voorgelezen. Hij is nu 29 en het verhaaltje hoeft niet meer zo echt ;-)
    En terwijl jullie boek de grote tocht naar Canada overleefde, is het onze mysterieus verdwenen bij de nichtjes, da's zowat 10 km bij ons vandaan. Ik vind het nog altijd jammer! Nu kan ik natuurlijk wel een nieuw kopen, maar dat is niet hetzelfde.

    Oh, en wij zijn hier in Vlaanderen ook Fans of Flanders! Chris Desauchoit is fantastisch en "gejost" ben je zeker niet wanneer je kijkt, hoewel, misschien toch een klein beetje... de "my apple is now between two dividers"-aflevering met Gert Winckelmans is hilarisch!

    Het ga jullie nog goed daar in het verre Canada! Sneeuw niet onder!
    Marleen (Van Hoof)

    BeantwoordenVerwijderen