vrijdag 19 april 2013

Twee opdrachten geslaagd

De afgelopen twee jaar was ik twee keer terug naar België gevlogen. Myriam, Gemma en Fran waren sinds onze verhuis in 2011 niet meer in de heimat geweest. Daarom bleven mijn vrouw en de kinderen een maand lang in België. Ik keerde na een week al terug naar Toronto om een appartement en werk te vinden.
Beide opdrachten zijn geslaagd. Na twee weken intensief zoeken heb ik vandaag (vrijdag 19 april 2013) de sleutels gekregen van een appartement in Brampton, ten noorden van Toronto. En mijn eerste sollicitatiegesprek hier was meteen prijs en leverde me een baan op.

Eerst iets over onze woonplaats. Brampton is een van de grootste voorsteden van Toronto, ten noordwesten van het centrum en is op zich al goed voor een half miljoen inwoners. De stad is bekend als de Bloemenstad van Canada omdat het vroeger (veel meer dan nu) uitgebreide serres herbergde en een grote bloemen- en fruitindustrie kende. Het centrum van Brampton heeft iets provinciaals en lijkt zelfs wat op Moncton. Het stadhuis ligt naast een prachtig park. Bij het binnenrijden van Downtown Brampton rij je door een statige residentiële buurt met prachtige huizen in Victoriaanse stijl. Brampton is de thuisbasis van Canadian Tire en een gigantische fabriek van Coca Cola.

We gaan er wonen op de derde verdieping van een groot appartementsgebouw aan Steeles Avenue, in het zuiden van Brampton, op de grens met Mississauga. Ik heb een ruim en gerenoveerd appartement gevonden. Er ligt een (Franstalige) school op redelijke afstand en het openbaar vervoer stopt voor de deur. Met de bus sta je op een dik half uur in downtown Toronto.

Een woordje uitleg over mijn werk in een volgende blogpost.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten